۹۰ درصد مناطق دفن زباله نهاوند از نظر ضوابط زیست‌محیطی مشکل‌ دارند

شرایط دفن زباله در نهاوند با ضوابط و مقررات هم‌خوان نیست و ۹۰ درصد مناطق دفن زباله نهاوند از نظر ضوابط زیست‌محیطی مشکل‌ دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازخبرگزاری مهر، عباس نجاری گفت: متأسفانه دفع پسماند مشکل عمده در شهرستان نهاوند به شمار می‌آید چراکه سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان بالا است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند با بیان این‌که نبود زمین مناسب دفن زباله مشکل بسیاری از روستاهای شهرستان نهاوند است، عنوان کرد: ۹۰ درصد مناطقی که به‌عنوان محل دفن معرفی‌شده، از نظر ضوابط زیست‌محیطی به علت سطح آب و مزرعی بودن مشکل‌ دارند.

وی با اشاره به این‌که به‌تازگی محل‌های دفنی برای زباله در بخش خزل در شهر فیروزان معرفی‌شده است، عنوان کرد: اگر محل معرفی‌شده ازنظر ذخایر معدنی، آثار باستانی، سطح آب‌های زیرزمینی و غیره مشکل نداشته باشد و تائید شود، زباله‌های ۲۷ روستای بخش خزل به‌اضافه شهر فیروزان به‌صورت یکپارچه و مدیریت‌شده در آنجا دفن می‌شود.

عباس نجاری عنوان کرد: در حال حاضر پسماند روستاهای شهرستان در محل‌های فنس‌کشی‌شده در خارج از روستا مدیریت‌ شده و با پوششی از خاک دفن می‌شود اما این شرایط مطلوب نیست و با ضوابط ما همخوانی و همپوشانی ندارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.