اتحادیه اروپا ۸مقام و ۳نهاد جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات آبان۹۸ تحریم کرد

روز دوشنبه ۲۳فروردین ۱۴۰۰، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ۸ مقام مسئول در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج و همچنین سه زندان اوین، تهران بزرگ و رجائی‌شهر کرج را به دلیل دست‌داشتن در سرکوب اعتراضات سراسری آبان۹۸ و نقض حقوق بشر، تحریم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین سلامی،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ غلامرضا سلیمانی،‌ رییس سازمان بسیج، حسین کرمی، فرمانده یگان ویژه ناجا، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان، لیلا واثقی،‌ فرماندار شهر قدس وغلامرضا ضیایی، رییس سابق زندان اوین، اسامی نفراتی است که در لیست اتحادیه اروپا نام آنها آورده شده است.

گفتنی است اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، مجموعه‌ای از اعتراضات مردمی است که از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه، به شکل مسالمت‌آمیز در صدها شهر ایران برگزار شد. این اعتراضات با افزایش سه برابری قیمت بنزین شکل گرفت، ولی به سرعت معترضان دست به اعتراض علیه حکومت زدند. در همان ساعات آغازین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به معترضان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند که در ادامه تا تاریخ ۲۶ آبان‌ماه دست‌کم بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح و بازداشت شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.